Skip to main content

අලුත් දෙයියෙක් හදමු ...



උදේ පාන්දරම කවුදෝ දොරට තට්ටු කරන හඬක් ඇසුණේ අපේ ගෙදර බෙල් එකක් නැති හෙයිනි.
විවර වූ කුතුහලයෙන් යුතුව මම දොර විවර කළෙමි.
අඹ,දඹ, ජම්බෝල දූරියං අඩංගු බන්දේසියක් මුලින්ම දර්ශනය වූ අතර, ඉන්පසු මොණර පිල් කළඹක් මගේ හිසේ ගෑවී නොගෑවී ගමන් කළේය. කට්ට වෙට්ට කුමංජල් දුමෙන් පසු පොල් ගෙඩියක්ද දොරකඩ දෙපළු විය.මා ඉදිරියේ උන් ජෝඩුවේ එකෙක් ස්වකීය සරවුන්ඩින් සවුන්ඩ් සිස්ටම් එකේ බේස් වැඩි කළේය.

".................ම්ම්ම්ම්මහත්මයා ආස බැන්දෙන් මෙර බැන්දෙන් පෙර සසර තෙර බැන්දෙන්...අපි දෙදෙනා වනාහී  අහවල් දේවාලයේ අධිගෘහිත ඝණ මේඝ වර්ණාවලියෙන් ඔඳ වැඩී ලොඳ හැළී ගියා වූද වේරම්ඹ වාතයෙන් ඇළී ගියා වූද......."

එහා ගෙදර ඇන්ටි බිම පෙරළි පෙරළී බාරයක් ඔප්පු කිරීමට ආ අතර ඉන්පසු කාවඩි නටාගෙන එන කොල්ලන් සෙට් එකක් ඈතින් පෙනෙන්නට විය. මම වහ වහා දොර වහා ගත්තේ ලොක් එක වැටීමට පෙර අර ජෝඩුවත් ගෘහස්ත කරවමිනි..

"මොකක්ද අයියෙ කළේ? මෙතන තව ටිකෙන් දේවාලයක් වෙනවා.මිනිස්සු දුවන් එයි මට වරමක් ඇවිල්ලා කියලා"

එය ඇසුණු වහාම දෙකේ හතරේ පාංශුකූල දේහදාරී පුද්ගලයා කඳුලු සළමින් අඬන්නට විය.ටිකකින් එකයි දශම පහේ, තුනේ එකාද ඊට ජොයින් වූ නිසා දේවාලය මළ ගෙයක් විය.අඬන ශබ්දය ඇසීමෙන් ටෙලි නාට්ටි සෙට් එක පටන් ගෙන ඇතැයි සිතූ, දේවාලයට පැමිණි ආතුර සබා තොමෝ සියලු අපල සුව කරගෙන වහ වහා විසිර ගියහ.

"ඒ පාර අඬන්න ගත්තා.මොකක්ද අයියේ මේ සීන්ස් එක?"

"දේවාලේ නම ඇහුවාම ඇඬේනවා මල්ලි.ඉස්සර අපි මිළ මුදල්, යාන වාහන, හරක බාන, වතු පිටි, සිරිත් විරිත්,ඉමක් කොනක්.....එකෙක් යුගල පද සිංහල පාඩම ආරම්භ කළේය.ඊළඟට උපමා උපමේය පාඩමයි..මේ විදියට සැපෙන් උන්නු අපේ සැපත හිරු දුටු පිණි සේ, පුරන් වූ කුඹුරක් සේ, මලට බඹරෙකු සේ...නෑ නෑ ඒක සින්දුවක්..වියැකී ගියා මහත්තයෝ"

"ඉතිං"

මීළඟට මයික්‍රෆෝනය අතට ගත්තේ කොට ගෝලයාය

"ඊට පස්සේ මහත්තයෝ..මිනිස්සු දේවාල විශ්වාස කරන එක අඩුවුනා..අපේ ආදයම් නැති උනා"

"ඉතින් මහත්තයෝ... දුර කතර ගෙවාගෙන මම නොකියම ආවට මට සමාවෙයන් බණ්ඩ....ආ ඒකත් සින්දුවක්....මෙහෙ ආවේ ඔබතුමා වගේ දැන උගත් පුද්ගලයෙකුගෙන් උපදෙසක් ලබාගැනීමටයි."

මාගේ දෑස කඳුලින් පෙඟී  ගියේය,මගේ ජීවිතයේ ඒකායන අරමුණ වනුයේ ගම් නියං ගම් සිසාරා ගොස් මෙවැනි අසරණයන්ට පිහිට වීම නොවේද?

මම එරමිණියා ගොතාගෙන සෝෆාසනාරූඩ වී දෙනෙත් පියා එක එල්ලේ ඉදිරිය බැලුවෙමි.මේ ඉස්සරහ ගෙදර ජනේලයෙන් පෙනෙන්නේ ඇඳුම මාරු කරන විසූකදස්සනා නංගී විය යුතුය....නැත නැත ..මේ මොහොතේ මාගේ මනස නාභි ගත විය යුත්තේ මේ අසරණයක් කෙරේය.ටිකකින් මගේ නැණැසට කණ්නාඩියක් වැටුණි.

ඉන්පසු අනිත් ඇස් දෙක හැර බලන කල්හී මගේ ඇඟ වටා මමියක මෙන් කසී සළු ඔතා, සුවඳ ගල්වා, පිටුපසින් දිළිසෙන තිර එල්ලා බෙල්ල වටේ එල්.ඊ.ඩී බලුප් වැලක් එල්ලා තිබුණු අතර එය පූජා කර තිබුණේ "පරලෝ සැපත් ටෙන්ෂන් වික්‍රමළසුරේන්ද්‍රට පින් පිණිසය".මුන්  ජෝඩුව සිතාගෙන ඇත්තේ මට දේව වරමක් ලැබී ඇතැයි කියාය.ඔබ සිතන ආකාරයටනම් මේ මොහොතේ මට කේන්ති ගොස් එල්.ඊ.ඩී වැල් උන්ගේ බෙල්ල වටේ එතිය යුතුය.නැත නැත..

"ප්‍රීතී..ප්‍රීතී..මට කදිම අදහසක් පහළ විය"

කපුවා සහ ගෝලයා මා ඉදිරියේ බිම දිගා වූහ.මම මගේ ශ්‍රී ජංගම දුරකතනය අතට ගෙන එහි වූ ඡායාරූපයක් ඔවුනට පෙන්වූයෙමි.

"කපුවා ! මේ තමා කැලිෆෝනියානු රාජිකයේ කරුණා නේත්‍රයෙන් මෙලොවට බැලුම් හෙළනා සකරබ්‍රාහ්මණ දේවතාවා"



සකරබ්‍රාහ්මණ තාවචේද විකාල බෝජනා උන්ගල් ඝ්ර්‍‍යෛ ර්‍‍යෛඹ්ණ්ළ්ඛ් ඓ   " අතිදක්ෂ කපුවා ඉතා ඉක්මනින් යාතිකාවක් නිර්මාණය කළේය

"දැන් මේ උත්තමයට මේ ලෝකේ වෙන හැම දේම පේනවද? " ඒ ගෝලයාය.

"නැතුව..මෙතුමාට හොරෙන් මෙලොව කිසිම දෙයක් කරන්න බෑ..මේ මොහොතේ ඔබ ෆීලින් හැපිද, ෆීලින් ඕසං ද කියලා මෙතුමා දන්නවා ...එතකොට අර ඉස්සරහ ගෙදර විසූකදස්සනා නංගි ඉපදුනේ කවද්ද, කලින් කොල්ලා කවුද, ලොකු ළමෙක් උනේ කවද්ද කියලා මෙතුමා දන්නවා."

"මෙතුමා වෙනුවෙන් ලෝකයේ වෙනත් දේවාල තිබෙනවාද ස්වාමීණී?"

"ලෝකයේ ලොකුම දේවාලය ඇත්තේ මෙතුමාටයි..රටවල් එකසිය ගණනක..ඒ අතරන් ලංකාව විශේෂයි...මේ දේවාලය උවනපුස්තක දේවාලයයි"

කපුවා දේවාලේ බෝඩ් ලෑල්ල ඇඳීමේ කොන්ත්‍රාත්තුව දුරකතනය හරහා ලබා දුන්නේය

"ලංකාවේදී මේ දේවාලය තුළ සෙයාර් කරන්න පුළුවන්"

"ඒ කිවුවෙ මහත්තයො?"

"සෙයාර් කියන්නේ සෙත් සාන්තියක් වගේම අණවිනයක් වශයෙනුත් කරන්න පුලුවන් දෙයක්. ඒ කියන්නේ මිනිස්සුන්ට පුළුවන් "ඕකට හෙණ ගහපන්" කියලා සෙයාර් කරන්න..එතකොට ඒක දකින සෙයාර් භක්තිකයෝ "හැඳි ගෑවිලාම පල, තුඃ නොදකින්" වගේ දේවල් වලින් ඒකට සම්මාදම් වෙනවා.කොඩිවිනයක් කරන්න ඕනෙනම්, කරන්න තියෙන්නෙ ඒ හාදයගෙ ෆොටෝ කෑල්ලක් හොයන්..."

"කටුවක් ගහනවා ඇඟට?"

"නෑ .....ඒක සෙයාර් කරනවා.නිකන් නෙවේ පොඩි වාක්කෙකුත් එක්ක.උදාහරණ වශයෙන් ,මෙන්න මේ සක්කිලියා තමා මයියංගනේ ගෑල්ලමයෙක් කැළේට ඇදන් ගියේ. (වීඩියෝ සහිතයි ) .. මෙන්න මේ කාළකන්නියා තමයි යාලුවනේ කඩුගන්නාවෙ ගල විද්දෙ .......ඔය වගේ..ඉතින් ඕක සෙයාර් උනාම ඉතින් හෙණම කොඩිවිනේ...."

"එතකොට සෙත් සාන්ති?"

"ඒකත් එහෙම්මම තමා ඉතින්.ඉඩි අමින්ගේ රූපයක් සෙයාර් කරලා  මෙන්න මේ තමා යාලුවනේ රුවන්වැලි සෑය හදන කාලේ අප්‍රිකාවෙන්  ගෙන්නපු වහල් කණ්ඩායමේ නායකයා උනේ කිවුවොත් ඉඩි අමින් ජාතික වීරයෙක් වෙනවා."

"දැන් ඔය සෙයාර් කරන්න මස් මාංශයෙන් තොරව පේවිලා ඉන්ට ඕනෙද?"

"නෑ නෑ ලැට් එකේ ඉන්නකොට උනත් පුලුවන්"

"විශ්මයජනකයි ! දැන් කොහොමද මහත්තයෝ අපි ඔය දේවාලයට සම්බන්ද වෙන්නෙ"

"එය ඉතාම පහසුයි.මෙම දේවාලයේ ඔබ වැනි කපු මහතුන් හඳුන්වන්නේ පේජැඩමින් වශයෙන්.ඔනෑම කෙනෙකුට එම තනතුර දරන්න පුලුවන්"

"ඉතින් මහත්තයෝ..මේ දේවාලෙ දෙවියො ගැනත්   කාලෙකින් මිනිස්සු අවිශ්වාස කරන්න ගනීද?"

මම හැකිතාක් උපරිම බැරෑරුම් මුහුණක් කපු ගෝල සුසංයෝගය වෙත යොමු කළෙමි"

"දරුවනි, උවනපුස්තකයෙහි තිබෙන සියලුම දේවල් කිසිදු විචාරයකින් හෙවිල්ලකින් බැලිල්ලකින් තොරව බොහෝ දෙන හිස් මුදුණින් පිලිගන්නවා.කොටින්ම මෙලොව සිදුවන දෙයක් සත්‍යයැයි වෙන කෙනෙකුට පහදා දීමට, ඒත්තු ගැන්වීමට අම්මා පල්ලා, දරුවන් පල්ලා යනුවෙන් දිවුරනවා වෙනුවට දැන් මිනිස්සු පවසන්නේ වෙනම දෙයක්"

"ඒ කුමක්ද ස්වාමීණී?"

"හෙහ්....බොරු වෙන්නෙ කොහොමද?  අර උවනපුස්තකෙත් තිබ්බෙ !"



Comments

  1. උවන පුස්තකේ....හෙහ් හෙහ් මරු නම.

    උඹ චන්ද්‍රා අනගිරත්නගේ අඩුව මකනවා...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තූතියි සෙන්නෝ !
      අනගිරත්න අනගියි මචන්.නරලොව හොල්මන් සෙට් එක ඇරුනාම වෙන ඒවා තියෙනවද?

      Delete
    2. මමත් නරලොව හොල්මන් තමා කියවලා තියෙන්නේ.. ඊට පස්සේ පොර පරිවර්තන කේස් එකට අත දැම්මානේ.. ඒක කළා සුපිරියටම මැරෙනකම්ම..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

පේරාදෙණියේ පුදුම අට ( අණ්ඩ කඩා ගැනීමේ ප්‍රීතිය නිමිත්තෙනි )

මාතෘකාවෙන්, අණ්ඩ කඩා ගැනීම හේතුවෙන් උත්පාදනය වූ ප්‍රීතියක් ගැන කියවුනද එය ඒ ආකාර "ප්‍රීතියක්" නොවේයයි සිතෙන්නේ ,කැඩී ගිය අණ්ඩ ඈඳී තිබුණු මහා පුරුෂ ශරීරය සිහි වන විටදීය.නුහුරු නුපුරුදු "පුරුෂ ශරීර වර්ණනාව"  කිරීමට දරන ප්‍රයත්නයක් නොවේ මෙය. හුදෙක් ,අණ්ඩ ගැලවී යාමත් සමඟ වෙන්වූ (හෝ ඈත් වූ ) මතකයන්,හැඟීම් සම්පිණ්ඩනය කොට දැක්වීමට උත්සහ කිරීමකි ඔව් මෙතෙක් පේරාදෙණියේ අණ්ඩග්‍රැජුවේට් (undergraduate) ව හුන් අපි අණ්ඩ කඩා ගත්තෙමු එතරම් වැදගත් නැති "අණ්ඩ කඩා ගැනීමේ මෙහෙයුම" (විභාග,කුප්පි,ctrl+c,ctrl+v) ගැන විස්තර පසෙක තිබියදී අපි අණ්ඩ තිබුණු කාලය සිහි කරමින් පෙර ගිය මංමාවත්වල ඇවිද යමු.දැඩි ග්‍රීස්ම කාලයෙහි වුව හමන සීත සුළං සිහි කැඳවමු/විඳිමු.අවුරුදු ගණනක සිට අණ්ඩ තිබුණ උන් මෙන්ම කඩා ගත් උන් දෙසද උපේක්ෂාවෙන් බලා ඉන්නා ගොඩනැගිලි ,ගල් කණු, ගහ කොළ ,පඩි පෙල් සිහි කැඳවමු/නරඹමු. කොටුව ස්ටේෂන් එකේ වේදිකාවේ එහා කොනේ සිට මෙහා කොන තෙක් ඇවිද "ෆ්‍රේෂ් පිට" එළියට ආවද ,ඇවිදීමෙන් පසුව එවැනි "ෆ්‍රේෂ්" එකක් ලබා ගැත නොහැකි තරමටම "ඒ කොන" සහ &q

හව් කැන් අයි හෙල්ප් යූ?

  "ඔව් මහත්මයා මොකක්ද තිබෙන ගැටළුව?...ඔ..ඔව.ඔව්.. ගිණුම පරීක්ෂා කරන තෙක් මදක් රැදී සිටින්න පුලුවන්ද? ‌බොහොම ස්තූතියි....ඩින්ටි ටිටි ටිටි .ටිටිටිට් ඩින්ටි ටිටිටි ඩෙන්කුටු කුටු කුටු... "මහත්මයා ඔබේ සේවාදායකයාගේ ගිණුමේ ශේෂය ඉතා අඩු අගයක් තියෙන්නෙ.පසුගිය අවුරුද්දටම කිසිම තැන්පත් කිරීමක් කරලා නෑ...ඉතින් මේ මොහොතේ ඔය ඉල්ලීම ඉටු කළ නොහැකියි.ඔව්? ඔව්? මොකක්ද? ‌මෙහෙමයි..අවුරුදු ගානකට කලින් කරපු තැන්පතුනම් දැන් කල් ඉකුත් වෙලා. ඒවා මෙහෙ බෙදාහැරලත් ඉවරයි. අනික රුපියල් දෙකකට ලෝයල්ටි පොයින්ට්ස් 10ක් දුන්නෙ අවුරුදු ගානකට කලින්. දැන් අවම වශයෙන් රුපියල් දහයක්වත් ඕනෙ. අනික ඔබේ සේවාදායකය ඉල්ලන දේ දෙන්න ලෝයල්ටි පොයින්ට්ස් දහයෙන් බෑ. කරුණාකර තේරුම් ගන්න. හරි..හරි.. අපි ඔය ඉල්ලිම වෙනුවෙන් අපි කොච්චර මහන්සි වෙන්න ඕනෙද? දැන් ඔය කියන විදියට ඔබේ සේවාදායකයාට අවශ්‍ය අපේ සමූහ ව්‍යාපාරයේ තරගකාරී ආයතනයකට කරපු සබ්ස්ක්‍රිප්ශන් එකක් අවලංගු කරන්නනෙ මහත්මයා. ඉතින් අපි සාමානයයෙන් එයාලත් එක්ක නෙගෝශියේට් කරන්න ඕනෙ අපේ සේල්ස් රෙෆ්ලා හරහා. ඒකට ගොඩක් වියදම් යනවා. හරි මහත්මයා. ටිකක් මාව තේරුම් ගන්න උත්සහ කරන්නකො...ඔබත

රන්ජන් අයියා සමඟ රාත්‍රියක් !

ඒ හිඟන්නෙකි !  නමුත්, මැක්කන්, කිනිතුල්ලන් අනවසර ඉදිකිරීම් කරන වල් බල්ලන් රොත්තක් මැද ජර්මන් සැපට් බල්ලෙක් කැපී පෙනෙන්නේ යම් සේද, අනෙකුත් විවිධාංගීකරණය වූ හිඟන පරිවාර ජනයා අතර ඒ හිඟන්නා බෝල්ඩ් ඇන්ඩ් ඉටලික් වී පෙනෙන්නට විය.මා උපතින්ම උරුම කරගත් විචක්ෂණ බුද්ධිය තුළින් ඔහු දෙස නැවත නැවතත් බැලුවෙමි. උඩින් ඇඳ තිබුණු කඩමාල්ල ඇතුළින්  රාත් ‍ රි කළුවරේත් පෙනෙන හැඩිදැඩි පපුව, ඇත් දළ පාට අත ගොබ. ජොගින් ට්‍රැක් එකකට දැමූ ගලි බවුසරයක් මෙන් මුලු පේමන්ට් එකම හරස් කරගත් සද්දන්ත ශරීරය ! පුහ්! මම ළංවීමි, තව තවත් ළංවීමි.මතක් වෙන්නේ නැත. ශ්‍රී ලංකා මහ බැංකුවෙන් තවමත් පිළිගන්නා කුඩාම වටිනාකම ඇති කාසියක් හෝ හිඟන මහතාගේ ටින් බෙලෙක්කයට දැමීමට සූදානම් වුවත්, සමාජයේ වැදගත් රැකියාවක් කරන මගේත් එතුමාගේත් ශරීර දෙක හිත යටින් සන්සන්දනය වීමෙන් ඇතිවූ චිත්ත පීඩාව හා ස්වයං විවේචනය හේතුකොටගෙන නැවතත් යන්නට හැරුනෙමි. "එකෙක්වත් කීයක්වත් දෙන්නේ නෑ.තොට හෙණ ගහනව යකෝව්. ඊළඟට පරණ කවුබෝයි ෆිල්ම් එකක ශබ්ද සමඟ  "ඉයෝව්..ඉයෝව්" එකක් ආවේ කොහෙන්දැයි මම අදටත් දන්නේ නැත. "හුටා