Jun 9, 2013

පේරාදෙණියේ පුදුම අට ( අණ්ඩ කඩා ගැනීමේ ප්‍රීතිය නිමිත්තෙනි )

මාතෘකාවෙන්, අණ්ඩ කඩා ගැනීම හේතුවෙන් උත්පාදනය වූ ප්‍රීතියක් ගැන කියවුනද එය ඒ ආකාර "ප්‍රීතියක්" නොවේයයි සිතෙන්නේ ,කැඩී ගිය අණ්ඩ ඈඳී තිබුණු මහා පුරුෂ ශරීරය සිහි වන විටදීය.නුහුරු නුපුරුදු "පුරුෂ ශරීර වර්ණනාව"  කිරීමට දරන ප්‍රයත්නයක් නොවේ මෙය.
හුදෙක් ,අණ්ඩ ගැලවී යාමත් සමඟ වෙන්වූ (හෝ ඈත් වූ ) මතකයන්,හැඟීම් සම්පිණ්ඩනය කොට දැක්වීමට උත්සහ කිරීමකි

ඔව්
මෙතෙක් පේරාදෙණියේ අණ්ඩග්‍රැජුවේට් (undergraduate) ව හුන් අපි අණ්ඩ කඩා ගත්තෙමු

එතරම් වැදගත් නැති "අණ්ඩ කඩා ගැනීමේ මෙහෙයුම" (විභාග,කුප්පි,ctrl+c,ctrl+v) ගැන විස්තර පසෙක තිබියදී අපි අණ්ඩ තිබුණු කාලය සිහි කරමින් පෙර ගිය මංමාවත්වල ඇවිද යමු.දැඩි ග්‍රීස්ම කාලයෙහි වුව හමන සීත සුළං සිහි කැඳවමු/විඳිමු.අවුරුදු ගණනක සිට අණ්ඩ තිබුණ උන් මෙන්ම කඩා ගත් උන් දෙසද උපේක්ෂාවෙන් බලා ඉන්නා ගොඩනැගිලි ,ගල් කණු, ගහ කොළ ,පඩි පෙල් සිහි කැඳවමු/නරඹමු.




කොටුව ස්ටේෂන් එකේ වේදිකාවේ එහා කොනේ සිට මෙහා කොන තෙක් ඇවිද "ෆ්‍රේෂ් පිට" එළියට ආවද ,ඇවිදීමෙන් පසුව එවැනි "ෆ්‍රේෂ්" එකක් ලබා ගැත නොහැකි තරමටම "ඒ කොන" සහ "මේ කොන" ඉතා දුරින් පිහිටන පේරාදෙණිය විශ්ව විද්‍යාලයේ පුදුම අටෙන් එකක් වන ඉංජිනේරු පීඨයේ කොරිඩෝව  තරණයෙන් පසු, නැතිව ගිය "ෆ්‍රෙශ්" එක ලබා ගැනීම උදෙසා අක්බාර් පිරිමි නේවාසිකාගාරයට පියනගමු.
ඒ රුපියල් තුනකට ඕනෑවටත් වඩා වටින (ළඟදී ගනන් වැඩි වන්නට ඇත ) ප්ලේන්ටියක් වෙනුවෙන් හෝ රුපියල් හතකට ලැබෙන ,කැන්ටිමේ ටෙන්ඩරය මාරුවන කාලයට විශ්වකර්මයකින්  චොක්ලට් කුඩු ,වැනිලා පවා වැටෙන ටී එකක් වෙනුවෙනි.
ඔටුවන් නොහොත් ජීවන සහකාරියක් නැති අහිංසක තරුණ ජීවිත සැඳෑ යාමයේ පාරේ යන දැරිවියන් දෙස බලමින් රත් කරන "ඔටු බංකු" පහු කරමින් අපි දෙවන පුදුමය කරා ඇදෙමු.මේ අර එක්දාස් නවසිය හැට ගනන්වල අනලා,අතුරලා ,හොඳට වේලපු කොන්ක්‍රීට් තලපය.
අක්බාර් පාලම



පේරාදෙණියේ අණ්ඩ සහිත ජීවිතවල සුන්දර මෙන්ම විශාල පරිච්ඡේද ගනනාවකට පසුතල නිර්මාණයෙන් සමහර විට තිර රචනයෙන් අධ්‍යක්ෂණයෙන් පවා දායක වෙන 
අක්බාර් පාලම.
ගඟ මැදට ආධාරකයක් නොමැතිව ඉඳි කිරීමෙන් දක්වා ඇති ඉංජිනේරු ශිල්පීමය දස්කම් හොඳින් ආඝ්‍රාහණය කිරීමට නම් පිරිසක් එකතු වී උඩ පැන ,ඒ රිද්මයට පාලමද උඩ පනිනා අයුරු විඳිය යුතුය.අඟල් ගානක විස්ථාපනයක් සිදුවුකළද පාලම තිර ලෙස විරාජමානව මහවැල ගඟ හරහා ලැග ඉන්නේ අවුරුදු ගනනාවකට පෙර සිටි අණ්ඩයන් (අණ්ඩ ඇත්තවුන් කෙටියෙන්) මෙන්ම මතු පරම්පරාවේ අණ්ඩයන්ද ආරක්ෂිතව ගඟෙන් එගොඩ කළ යුතු බැවිනි.
වේග සීමාව පැයට කිලෝමීටර් 15ක් පමණ වන හෙයින් පැයට කිලෝමීටර් 50ක 60ක පමණ වේගයෙන් ඇඳෙන යතුරු පැදි ටයරවල පහස විඳීමට බියක් නොමැති නම් මේ පාලමේ නිදාගැනීමේ සුන්දර අත්දැකීමට ගොදුරු වීමටද හැකියාව ඇත.හොඳම කාලය උදාවන්නේ මැදියමින් පසුය.සුරා මත දරා ගැනීමට නොහැකි වීම පාලමේ නිදාගැනීමට එක් හේතුවක් වුවද ඒ සඳහා හේතු අවශ්‍යම නැත.

පාලම තරණය අවසන් වනවාත් සමඟම දකුණු පස පහළින් මහවැලි ගඟට සමාන්තරව පෙනෙන්නේ එල්.එල් ය.නොහොත් ආදරවන්තයන්ගේ මාවතය.සිංහලයේ නාම පදයක් අගට "ගේ" යෙදීමෙන් අයිතිය හැඟවීමක් සිදු කරන වග හොඳාකාරව දන්නා අපි මෙම මාවත ආදරවන්තයන්ගේ බූදලයක් විය හැකි වගට අනුමානයක් කරමු.ඒ අනුමානය හරියටම හරි යයි කියමින් ජෝඩු ඒ මාවත දිගේ ගමන් කරන්නේ මහවැලි ගඟේ රැල්ල පාගනු පිණිසය.වෙන කිසිවකට නොවේ.නමුත් ඒ අසලම සිටින නොමගට ගිය උස ගහ මේ ඡායාරූපයේ පෙනෙන ආකාරයට එල්.එල් එක දෙසට නැවී ඇත්තේ ඒ ගසේ ඇති වනචරකම නිසා බව ජනප්‍රවාද වල සඳහන් වේ.කෙසේ වුවද එල්.එල් පුදුම අටෙන් එකක් නොවේ.එල්.එල් පුදුම අටේ ලැයිස්තුවට ඇතුල් කරන තුරු විශ්ව විද්‍යයාලීය බහුතර ඔටු ප්‍රජාව කටබලියාගෙන සිටියේ නම්, "ඒ බලා සිටීම" දහ වැනි පුදුමය විය යුතුය.



ලැයිස්තුවේ ඊළඟ පුදුමය මුණ ගැසෙන්නේ අක්බාර් පාලම අවසන් වූ විගසමය.ස්වයං සම්බාධක පනවා ගැනීමෙන් "එච් ගස"(H tree) යයි ව්‍යවහාර කරන විශාල කඩොලාන ශාකයයි ඒ.මුහුඳු මට්ටමේ සිට වඩාත්ම උඩින් පිහිටි විශාලම කඩොලාන ශාකය බව කියැවෙන මෙය හා බැඳී ඇති ජනප්‍රවාදවලට අනුව මේ ගස යට ජෝඩු හතකට එකිනෙකාට නොපෙනී සිටිය හැකි ය.එය සත්‍යයක්දැයි හරියටම නොදන්නේ හතට ගැනීමට නොහැකි නිසා නොව ගස දෙස බැලිය නොහැකි නිසාය.


එච් ගස නරඹා ඉදිරියට ඇදෙන ගමනේදී කෙලින්ම දිස්වන වූස් (WUS) පරිශ්‍රයේ ඇති බාබර් සාප්පු,ටේලර් සාප්පු,සමුපාකාර මැද පුදුමයක් හොයා ගත නොහැකි වුවද එස්.බී ඇමතිතුමා විසින් දෙවෙනි වතාවටත් අභිනවයෙන් විවෘත කළ තොරතුරු තාක්ෂණ මධ්‍යස්ථානය,තවත් එක් පුදුමයක් කිරීමේ හැකියාව ඇත්දැයි සොයා බැලිය යුතුය.අවශ්‍යතාවයක් ඇත්නම් වූස් කැන්ටිමෙන් යමක් අනුභව කිරීමේ හැකියාව ඇතත් අපි නොනැවතී ඉදිරියට ඇදෙමු වූස් වල කරා.සමහර දිනවලදී ඔබට ඒ සඳහා බොහෝ පරිස්සම් විය යුත්තේ බිම එලා ඇති තවත් නොවේලී ඇති පෝස්ටර් පයට නොපෑගෙනු පිණිසය.ශිෂ්‍ය ක්‍රියාකාරකම් බොහොමයක මුල මෙතනය.කොනක ඇති කුඩා කාමරයේ දොර විවෘත කොට බැලුවහොත් එහි බිත්ති පුරා ලියා ඇති වාක්‍ය ඛණ්ඩ කියවීමෙන් හීනි ආශ්වාදයක් ලබා ගැනීමටද හැකියාව ඇත.
අඩි හයක් පමණ උස එකෙක්ට කෙලින්මද ඊට කොට එකෙක්ට මදක් ඉස්සීමෙන්ද  තටාකය ,දන්න වචනයෙන් ස්විමිං පූල් එක දර්ශන පථයට හසු කර ගත හැකිය.විශ්ව විද්‍යාල ආරක්ෂකයින් හෝ විනයාරක්ෂකයින් මෙය නොකියවන වගට උපකල්පනය කිරීමෙන් මේ පූල් එකේ මහ රෑට කොල්ලන් ඇඳුම් නැතුව නාන වගට ප්‍රකාශ කළ හැකිය.ඒ ප්‍රකාශය කලේ ආසාවට නොව ඉරිසියාවටය



images
http://www.panoramio.com
https://www.facebook.com/spriyan



Share:

May 17, 2013

හන්තානට පායන හඳ මහවැලියට දමන්න



Caution: හිනා යන එකක් නොවේ .


මං ඉඳන් හිටියෙ එක්දාස් නවසිය හැට ගනන්වල විතර අනලා,අතුරලා ,හොඳට වේලපු කොන්ක්‍රීට් තලපයක් උඩ.තලපෙ කළු පාටට පේන්න මහ රෑ කළුවරත් හේතු වෙන්න ඇති ,ඒත් මේක දවල්ටත් කළු පාටයි.
හොඳම කළු නෙවේ..ඒත් කළු
පරිසර විපරියාස හින්දා වගේම උඩින් තැන්පත් කරන නානාප්‍රකාරයේ පස්සවල් හින්දයි කළු පාට ලැබෙන්න ඇත්තෙ.මේ නානප්‍රකාර පස්සවල් ලිස්ට් එකේ රිලා පස්සවල් විශේෂයි.උන් කොන්ක්‍රීට් තලපෙ උඩ බෙටි ගහනවා.
ඒත් ඒ ලිස්ට් එකේ වැඩිහරියක්ම තියෙන්නෙ අවුරුදු ගානක් තිස්සෙ දුක,සැප,සතුට ,වේදනාව,කෙටියෙන් අටලෝ දහම,බූට්,සයිකෝ,කඳුලු ,කෙළ ,හොටු බෙදාගත්ත කොල්ලන්ගෙ කෙල්ලන්ගෙ පස්සවල්.

ඔව් මේ අක්බාර් පාලම
පේරාදෙණිය කැම්පස් එකේ.....



                                                   අක්බාර් පාලම ලයිට් තියෙන වෙලාවක


ඒත් මේ මහ රෑ තනිපංගලමේ කොන්ක්‍රීට් තලප කළු කරන්නේ මොන කෙහෙල්මලකටද කියලා මම දන්නෙ නෑ.මොන මඟුලක් බෙදා ගන්නද කියලා මම දන්නේ නෑ..දැනගත්තත් කියන්න බෑ.
හැබැයි බලන්න අහන්න දේවල්නම් අනන්තයි

පස්ස යටින් ගලනවා ඇහෙන මහවැලි ගඟේ සද්දෙ..
කළු ඡායාවල් විදියට විතරක් පේන හන්තාන කඳුවැටිය..
එහෙන් මෙහෙන් පේන ගස්වැල් එහෙමත්
අනන්තයි කියලා කිව්වට අනන්තත් නැ වග්..
අහ්...
හඳ
හන්තාන ඡායාවට පොඩ්ඩක් එහාට වෙන්න

හන්තානට පායන හඳ

සින්දුවකුත් තියෙන්නෙ
හන්තානට පායන හඳ ලස්සනයිද කියන්න? අහන්නේ අමරසිරි පීරිස්

හලෝ

අමරසිරි පීරිස් මහත්තයා ඉන්නවද?

ආහ් නැද්ද? මේ පොඩි පණිවිඩයක් දෙනවද? එයාට කියන්න හන්තානට පායන හඳ කියන්න තරම් අවුලක් නෑ කියලා..

මට හිනා ගියා.හිනාව මැද්දෙන්ම ඉඳන් හිටපු බැම්මෙන් බිමට බැහැල පාරෙ ඉඳගත්තා බැම්මටම ඔළුව තියාගෙන.හීනි ගඳක් ආවා.පුස් ගඳකට හුරු..වඳුරු බෙටිද දන්නෙ නෑ.දරාගන්න පුළුවන් වගේ .මං ආපහු හඳ දිහා බැලුවා.මේ පාරනම් බෙල්ල හරවන්න ඕනෙ ටිකක් විතර.එතකොටම වගේ අර අනන්ත ශබ්ද ,රූප ලිස්ට් එකට තව දෙක තුනක් එකතු උනා..

හෝන් සද්දයක්
මිඩ්ල් ලෙවල් කුණුහරප ටිකක්
බයික් එන්ජින් එකක සද්දයක්..

"මොකද යකෝ මේ පාර මැද්දෙ කකුල් දෙකත් දිග ඇරගෙන ..මාත් ළඟට එනකල් දැක්කෙ නෑ.."
 (කුණුහරුප ෆිල්ටරය යොදන ලද දෙබස )

මම ටග් ගාලා කකුල් දෙක ළං කරගත්තා
මිනිහා බයික් එකෙන් බැහැලා ළඟට ඇවිත් කුණුහරප ෆිල්ටරය දාන්න ඕන නැති වාක්‍යයකුත් කිවූවා

"තමුසෙ බීලද?මං ගිහින් දාන්නම්.මොකක්ද හෝල් එක? "

"නෑ නෑ.  මම බොන්නෙ නෑ.තෑන්කූ"

පොරට ඒපාර ටිකක් කුතුහලේ වගේ

"මොකෝ බං එහෙනම් මේ කළුවරේ තනියම?"

"නිකන් ඉතින්..මට මේ අර සින්දුව මතක් උනා"

"හන්තානට පායන හඳ?"

මගේ මූණට විශ්මයාර්දී ලකුණක් එන්න ඇති ( !) 

"උඹ කොහොමද දන්නෙ?"

"නිකන් හිතුණේ.උඹ හෙණ මනෝ පාරක් ගහගෙන වගේ ඉන්න ඇත්තෙ.සොරි ඒක කැඩුව"

මිනිහ ඇත්තටම සොරි උනානම් කරන්න ඕනෙ බයික් එකත් අරන් තොලොංචි වෙලා යන එක උනත් ඒක උනේ නෑ.පොර පාලමේ අනිත් පැත්තෙ බැම්මට පිට දීල ඉඳගත්තා මූණට මූණ දාගෙන.

"හරි මහන්සියි බන්"පොර කියනවා

"ඔච්චර මහන්සි වෙන්න මොකෝ කළේ?"

"කෑල්ල එක්ක පොඩි රවුමක් දැම්ම බන්..පට්ට ආතල්" වාක්‍යය කියවෙන අතරෙ ඇහැකුත් වැහුණෙ මොකටද කියලා මට යාන්තමට වගේ වැටහුණා.

"කොහෙ එක්කෙනෙක්ද?"

"අද ගිය එකී නම් නුවර" ඒක කියපු විදියෙන්ම මට හිතුනෙ අනිත් කෑලි ගැනත් අහන්න ගියොත් ලංකාවේ එකොළහ වසර සිතියම් අධ්‍යයනය මතක් වෙන ගානට නගරවල නම් ඇහෙයි කියලා.

"උඹට නැද්ද කෑල්ලක්?"

"නැහ්"

"ඒ මොකෝ"

"කවුද දන්නෙ"

"දන්නෙ තොගෙ" (කුණුහරුප ෆිල්ටරය )

"හන්තානට පායන හඳත් මළ ඇඬියාවක් නේද බන්? දිගු දෑස තරම්මත් නෑ හැබැයි" බයික්කාරයා මාතෘකාව මාරු කළා.

"ඇයි?"

"ඇයි යකෝ මිනිහා මොකටද හන්තානෙම පායන හඳක් මත්තෙ නැහෙන්න?"

"එහෙම දෙයක් නෙවේ නේද මචන්?එයා ඒ කෙල්ලට යන්න ඉඩ දෙනවනෙ"

"රෙද්ද..පොරට හිනමානෙ බන්,මිනිහට ෂුවර් නෑ කෙල්ල කැම්පස් ගිහින් මොනවා කරගනීද කියලා.නැද්ද?..හැබැයි "අනේ කෙල්ලේ පලයන්" කිවුවත් ඒක දරාගන්න බෑ"

මම මුකුත් කිවුවෙ නැති පාර මිනිහා ආයෙත් මාතෘකාව වෙනස් කළා..

"ඇත්ත කියපන් උඹත් ඔය හන්තානේ හඳක් ගැන නේද කල්පනා කරන්නෙ?"
මම උත්තරයක් දුන්නෙ නෑ...නිශ්ශබ්දවම හිටියා
පොර ඒ පාර නැගිටලා බයික් එක ළඟට ගියා

"හන්තානට විතරද බන් හඳ පායන්නෙ? ඔය හඳම තමා කොළඹ තියෙන්නෙත් ,අම්පාරෙ තියෙන්නෙත් ,යාපනේ තියෙන්නෙත්, අනුරාධපුරේ තියෙන්නෙත්, නිවුයෝර්ක් ,සිඩ්නි, ඩුබායි...ආයෙමත් සිතියම් අධ්‍යනය මතක් කළාට පස්සෙ බයික් එක යන්න ගියා.

ආයෙමත් පුරුදු හුදකලාව..

මිනිහගේ අන්තිම වචන ආයෙත් කන් දෙක ඇතුළෙ දෝංකාර දුන්නා..

ඇත්තට
"හන්තානට විතරද හඳ පායන්නෙ? මා ගැන මතකය ගුලි කර මහවැලියට දානවට වඩා ලෙසි නැද්ද,හන්තානට පායන හඳ මහවැලියට දාන එක?..ඒක මහවැලි ගඟ දිගේ ගිහින් යන්න ඕන තැනට යන්නෙ නැතෑ.සෝමාලියාවේ මුහුඳු කොල්ලකාරයො ළඟට හරි."



සිද්ධි මනඃකල්පිතයි.මනස්ගාතයි







Share:

Apr 13, 2013

වල්මත් අහවල් ඇමතිතුමා අවුරුදු උළෙල


දේශමාමකත්වය ,ජාත්‍යාලය උත්සන්න වී ,තාපාංකයද පනින සේ උණුසුම් වූ  ඇඟේ සිංහල ලේ පයින්ට් දහය ගොජ ගොජ ගා නටන මෙවැනි යුගයක ,අතපය අකුලාගෙන සිටීම නොහොබිනා බැවින් "වල්මත්" [1] ;තරුණ සමාජය වශයෙන් අපිද අවුරුදු උත්සවයක් සංවිධානය කළෙමු.

ආරම්භයේදී  සිංහල ලේ  නැටූ ඇඟේ, මාළු නටන්නට ගත්තේ අයවැය වාර්තාවේ "අය" ශීර්ෂය රූල් දෙකක් වී , "වැය" ශීර්ෂයට තවත් ඇක්සයිස් පොතක් මිළදී ගන්නට වූ තැනය.
වෙනත් පිරිස් මෙහිදී පසුබා යා හැකි නමුත් "වල්මත්" තරුණ සමාජය එසේ නොවේ

වල්මත් අපේ පිහිටට ආවේ අහවල් ඇමතිතුමාය.එතුමානන්ගේ ශ්‍රී හෘදය වස්තුවෙන් පැන නැගී ශ්‍රී මුඛයෙන් පිටවූ පොරොන්දු ප්‍රකාරව අය ශීර්ෂය ඉහළ නැංවින.දැනට මාල ,මුදු උකස් තැබීමෙන් සහ ජනතා මුදල්වලින් රෝල ගැටගසගන්නා ලෙසට උපදෙස් දුන් එතුමාණෝ ,චෙක් පතක් ඉක්මනින් ලබා දෙන බව පැවසූහ.

"වල්මත් අවුරුදු උළෙල" "වල්මත් අහවල් ඇමතිතුමා අවුරුදු උළෙල" යනුවෙන් වෙනස් විය

වැය ශීර්ෂය ඉහළ නැංවිම සඳහා, ඇමතිතුමා ඉස්පොන්සර් වූ බව ප්‍රදේශ වාසීන්ට දන්වනු පිණිස ගැසූ කටවුට් 76 සහ පෝස්ටර් 5425 දරුණු ලෙස බලපෑවේය.පෝස්ටරයේ තිබුනු හිනා මුහුණු රොත්ත දුටු අසල්වාසීහූ එය, අවුරුදු උත්සවයේ "සිනාසීමේ තරඟය" නව මුහුණවරක්යැයි උපකල්පනය කොට අනීවාරතේ (නිකරුණේ ) සංවිධායකයන්ට එස්.එම්.එස් එවන්නට වූහ.මම කාන්තා අකුරු ඇති එස්.එම්.එස් වල ඉලක්කම් සේව් කොටගෙන ඔවුන් අමතා ඇත්ත තතු පහදා දුන්නෙමි

ගම හරහා දිවීමේ තරඟය "මඟ නැගුම හරහා දිවීම " විය.නමුත් මඟ නැගුම පාරවල් එකක් පසු එකක් (Continuous)  නැති නිසා එක මඟ නැගුමක් ඉවර වූ පසු සියලුම තරඟකරුවන් සිසු නැගුම බස්වල  පටවාගෙන ඊළඟ මඟ නැගුම පාර ආරම්භය තෙක් ගෙනයන ලදී.
තරගකරුවන් සියළු දෙනාම එකවර තරඟය අවසන් කිරීම උභතෝකෝටික ප්‍රශ්නයක් වූ අතර ඇමතිතුමා ඒ පිළිබඳව සොයා බැලීමට කමිටුවක් පත් කළේය.එසේම ඔවුන් සියළු දෙනාගේම කකුල් වල මුද්‍රා වී තිබුන මඟ නැගුම පාරවල්වල කොන්ක්‍රීට් දාර, රටේ සමුද්ධියේ සංකේත බවට සපථ කළ එතුමා තරගකරුවෙකුගේ යටිපතුල් ජනතාවට පෙන්නීමට ගොස් ,තරගකරුවාට මහ පොළොවේ තණකොළ පෙන්නුවේය.[2]


අලියාට ඇහැ තැබීමට සමතෙක් නොවීය.බොහෝ දෙනාගේ තර්කය වූයේ දැන් ඇහැ තැබුවත් අලියාගෙන් වැඩක් නැති බවය.
පොල්ගෑමේ තරගය හුදෙක් සාම්ප්‍රදායක රාමුවකට කොටු නොවී සම්මතයන් බිඳ හෙළමින් තරගයක් පමණක් නොව මැජික් සංදර්ශනයක් බවටද පත්විය.සාමාන්‍යයෙන් හිරමණයෙන් ගෑවෙන පොල් පහළ ඇති ප්ලාස්ටික් භාජනයේ එකතු වී තිබිය යුතු වුවත් එය මැජික් බලයෙන් තම තමන්ගේ කුස්සි වලට සම්ප්‍රේෂණය කිරීමට අගුණවතී,විකලාංගනී ඇතුළු මහිලා සමිතියේ සහ කුළගන සමිතියේ සාමාජිකාවෝ සමත් වූහ.

බිත්තර ඇල්ලීමේ තරගයේත් එක් අන්තයක සිට අනෙක් අන්තයට බිත්තරය ළඟා විය යුතු වුවත් ,කටුනායකට පැමිනෙන ගුවන් යානා මත්තලට හරවන්නාක් මෙන් එවාද මගින් හැරී වෙනත් අන්ත කරා ළඟා වන්නට විය.බිත්තරවලට රාජ්‍ය ආරක්ෂාව යෙදුවත් ආරක්ෂා නොවුනේ ,වෙන කිසිවක් නිසා නොව යෙදුවේ රාජ්‍ය ආරක්ෂාව නිසාය.

සිරිත් පරිදි ප්‍රශ්නයකින් තොරව බැලුම් පිපිරවීමේ තරගය පැවැත්වුන නමුත් එය ඉතා ඉක්මනින් අවසන් වූයේ රතිඤ්ඤා වැලක් මෙන් බැලුම් ටික පුපුරා යාම නිසාය.බොහෝ ශ්‍රී ලාංකිකයන් මෙන් ,එම තරඟකරුවන්ද හුළං බී ජීවත් වෙන නිසා බැලුමට පිඹීමට ඇති තරම් සංචිතගත (stored ) හුළං තිබිණ.


වෙනත් අවුරුදු උත්සවවල කෙතරම් උද්වේගකර ඉසව්වක් වුවද,සාමාන්‍යයෙන් අසාමාන්‍ය වූ අපේ අවුරුදු උත්සවයේ  "කනා මුට්ටි ගැසීමට" ලැබී තිබුනේ අඩු සැළකිල්ලකි.හවස් වනවිට වළං ටික ගෙවල්වලට පටවා ගැනීම පිණිස ඒවා නොබිඳී නොකැඩී පවත්වාගැනීමට, පහුගිය මහිලා සමිති මහ සභා රැස්වීමේදී යෝජනාවක් සම්මත වූ බව ආරංචි වූ බැවින් එම කුමන්ත්‍රනය පරාජය කිරීමේ අරමුණින් "වල්මත්" අපි උපායක් යෙදුවෙමු.කළේ වළං සියල්ලේම "හලාල්" කියා ලිවීම පමණි.

මුලින් අප සිතුවේ රෙද්ද අස්සෙන් පේනවා ඇත කියාය
නැත
ඊළඟට සිතුනේ බාහිර බලවේගයක ආධාර ලැබෙනවා ඇත කියාය
නැත
මනුෂ්‍ය ප්‍රාණීන්ගේ දෘෂ්ඨි සීමා අතික්‍රමනය කරමින් ,දෑස් වසා ඇති කඩතුරා බිඳහෙළමින් මුට්ටි එක එක කඩා වැටෙන්නට විය.බිම වැටුණු මුට්ටි කෑලි වලට පවා පහර දීමට අහළ පහළ සිටි උදවිය පවා එක්සත්ව එක්සිත්ව රොද බැන්දාහ.



ගමේ කොලු ගැටයන් 15කට එරෙහිව පැවති කඹ ඇඳීමේ අවසන් මහා තරඟයෙන් ජය ලැබුවේ ඇමතිතුමාගේ ගරු පුත්‍ර රත්නය ,එතුමාගේ හොඳම යාළු රත්නය සහ පොල් ගසකි.
කඹය පොල් ගගේ ගැට ගසා තිබුණි
තාල වර්ගයේ ගසක් වන පොල් ගසේ මුදුන් මුලක් නැති වුවද ,එය හා පොළව අතර ඇති බන්ධනය ශක්තිමත් වන අතර 15 දෙනෙකු එකතු වී කඹයකින් ඇදීමෙන් උදුරා දැමිය නොහැක .



මේ හැර අනෙකුත් සාම්ප්‍රදායික ඉසව් සාම්ප්‍රදායික අයුරින් පැවැත්වුනු අතර නව ඉසව් අතරින් "facebook status update" ඉහළ ස්ථානයක් දිනාගන්නා ලදී.
@අවුරුදු උත්සවය
@ලිස්සන ගහ මුදුනේ
@කොට්ට පොර තරගයේ ගුටි කමින්

හවස් යාමයේ ප්‍රතිපල නොලැබුනු තරග අතර "සැඟවුනු අමුත්තා සෙවීම" විය.වඩාත් ලේසිම ඉසව්ව එය විය හැකි වුවද කවුරුන් හෝ ඔහු සොයා නොගැනීම "වල්මත්" අපි වල්මත් කරන සිදුවීමක් විය.වාතයක් යැවීමෙන් හෝ තම නම තබා ගැනීමට සමත් ඇමතිතුමා "සැඟවුනු අමුත්තා" යයි හඳුනාගැනීමට නොහැකි බූරුවෙක් මෙහි සිටිය නොහැක. 
සැඟවුනු අමුත්තා අපිටත් නොකියා සැඟව ගොස්ය.
එය අවුරුදු උත්සව තරඟ නීති අමු අමුවේ උල්ලංඝනය කිරීමක් බව පැවසූ "වල්මත්" සභාපති තුමා ඒ පිළිබඳව විධිමත් පරීක්ෂණයක් ආරම්භ කළේය.එයින් ලැබුණු තොරතුරු අනුව හෙළි වූයේ ගරු ඇමතිතුමාගේ චෙක් එකද අගරු (රිටන්) වී ඇති බවය.
අහළ පහළින් ඉල්ලා රෝල ගසා ගත් මුදල් සිහිවිය
සැඟවුනු අමුත්තන් ගණන වැඩිවිය [3]







[1] මෙහි "වල්මත්" යන්නෙහි තේරුම වල්මත් නොවන අතර,එය "මල්වත්" (මල් වැනි මුහුණු ) යන්නයි.
[2] පතුල පෙන්වීමට යාමේදී තරගකරුවාගේ ශරීරය ඇලවී ඔහුගේ මුහුණ පොළොවේ ගෑවිනි
[3] ඇමතිතුමා සහ වල්මත් තරුණ සමාජය





සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා !

Share:

Mar 13, 2013

මම සින්හල බවුද්ද කොල්ලෙක්ය !


මං ජොබ් ඇප්ලිකේසන් එක තැපැල් පෙටියට ඔබලා එලියට එන්න ආවා...අඩු ගනේ ඕ ලෙවල් වත් පාස් වෙලා තිබනම් පොඩ්ඩි ජොබ් එකක වත් අල්ලගන්ඩ පුලුවන් වෙන්ඩ තිබ්බ ..ඒ උනත සැලෙන්ඩ හොද නැ.මේ සින්හල බවුද්ද  අපේ රට.. හුලන් ටිකක් හරි බිල වැටිල ඉන්ඩ අපිට අපෙ මහ පොල්ව තියෙනව..

එනින් ගමන් මූනටම අහූනෙ රොහානය..ඌටනං සැප කනෙ වගෙ.අවුරුදු ගානකින් දැක්කෙ..මහත් වෙල.හොදට ඇදල පැදල එහෙම හිටියෙ..එත් මොන එහෙමටද අප්ප සවුදියෙ තම්බි පුකවල් පස්සෙ ගිහින් ගෙන සල්ලි..හැබැයි ඒ කාලෙ තිබ්බ නාවර පාටනං ඌ ගාව නැ දැන..දැක්ක ගම්න්ම රොහානය මගෙ කරට අත දාගත්ත.පසෙ තොරතෝන්චියක් නැතුව කියවන්ඩ ගත්තෙ නැතැ..මූ හොදට කත කරන්නත් පුරුදු වෙල

"එක නෙවෙ වරෙන් හවස වෙල අපෙ ගෙවල් පැත්තෙ..කොල්ලො ටික ආයෙ සෙට් වෙමු බන.එද්දි ඩූටි ප්‍රී ගෙනපු හොද බාන්ඩෙකුත් තියනව.බැල් බැක් ලේබල් යකො..කවද බිපුවද උබල..එහන්ම් සෙට් වෙමු ..එල ඇ" '


මම මුකුත් නොකිම එන්ඩ අවා..අමමගෙ රෙද්දෙ බැක් ලෙබල්...හන්දියෙ හරක් මස් කඩෙ දන් ඉන්න කලකන්නි තම්බියට හොදයි..හරක් මස් ගිල ගිල බොන්ඩ.අරක්කු බොන් නැ කිවුවට ඔකුන් හොරෙන් බොනව..ඔය ගෙරි තම්බියගෙ හරක් මස් කඩෙට ගිනි තියල හිරෙ ගියත් කම්ක් නැ කියල මට හිතෙන්නෙ..යකො මෙ සින්හල බවුද්ධ රටෙ හරක් මස් විකුනන්ඩ?හරක කියන්නෙ සින්හලයට කොච්චර වටින උතුම් සතෙකද..
අද නම් මහ අලුතු දවසක්..වෙන්ද පෙන්ඩවත් නැති උන් අද පාරෙදි සෙට් වෙනාව.ඒ පාර අමිතය..මං දැක්ක විතරයි මු හොද කුනුහරුපෙකුත් කියල බඩට ඇන්න..උ හොද එකා..'තොට දැන් පන්සල් එන්ඩ බැ නෙද..කොල්ලො සෙට් එකම අව බන් එදා කටින දවසෙ...හැබැයි රූ වෙද්දි බාගෙට බගයක් නැ.අපි චුට්ටක් තමා කුන කෑවෙ' මු මට බැනගෙන ගිය
'සිරද බන්?මං අරකිත් එක්ක වලියක් දගත්ත බන්..මූඩ් කෙල උන.."
"මොකො ඒ පර?"
"එකිගෙ දගලිල්ල වැඩි බන් දැන්.ඒ කලෙ මගෙ වචනෙකට පිටින් යන්නැති එකි.දැන් මටත් නොකිය රෝන්දෙ ගහනව"
"එකි හොද කෙල්ලනෙ බන්.උබ එපා කිවුව හින්දම කැම්පසුත් නොගොහින් හිටියෙ '
'එ ඉස්සර බන්..දැන් අදින හැටි පෙන් නැද්ද..කොල්ල කියන දෙට පිටින් යන කෙල්ලො මොකටද බන්..අනික මෙකි මහ මොඩි'

'හරි හරි අපි ඕක සෙට්ල් කරගමු.උබ එනවනෙ අද රොහානයට සෙට් වෙන්න'
"තුක් විතරක් උබ යන්වද'
'එහම නෙවෙ බන්.මොක උනත් අපි එකට හිටපු උන්නෙ බන් පොඩි කලෙ ඉදන්ම'

මට රොහනයට වඩ කෙන්තියක් ආව අමිතය එක්ක..මේ හැත්තට රට ජාතිය ගැනි කිසිම කැක්කුමක් නැති හැටි..එක අතකට මම මොකට මෙච්චර නහිනවද මන්ද..තෙරෙන්නෙ නැතැ ඔකුන්ට..කවදහරි තම්බි රට ඇල්ලුවට පස්සෙ..බල්ලො වගෙ ඉන්ඩ වෙයි උන්ගෙ ලෙව කක..අර බැල්ලිටත් තෙරෙන්නෙ නැතැ ඔලුවෙ ඉදන් කකුල් දෙකටම අර කෙහෙල්මල් රෙද්ද පොරොගෙන ඉන්ඩ උනම

නෙද්දකින් මෙහෙමත් සින්හලයො..දෙවන්ම්පියතිස්ස රජ්ජුරුවො එලාර පරාද කලෙ මෙ වගෙ අපතයො ටිහිකට නටන්නද..කාලකන්නි.මම පුපුර පුපුරම ගෙදෙට්ට ගිහින් හින් සිරුවෙ කාබරේට රින්ග ගත්ත.. අම්ම දැක්කනං හොද දෙකක් කියන්ව මෙලො වැඩක් නැතුව රවුන් ගගහ ඉන්නව කියල..එකට නෙන්නම් මෙ ජොබ් ඇප්ලිකෙසන් එහෙම දල ජොබ් හොයන්නෙ..අනික ජිවත් වෙන්ඩ රටක් තියෙන්ඩ එපය ජොබ් කරන්ඩ කලින්.කොහොමහරි මට එහෙම්ම නින්ද යන්ඩ ඇති..
නැගිට්ටෙ අමිතය කැ ගහනව ඇහිල

" අඩෝ නගිටපන් ***** දගනින් සර්ට් එකක්"
මු මව රොහනය ලැ ගෙදර ගෙනියන්ඩ දගලන්ව වගෙ..මං අනිත් පැත්ත හැරිල අයෙ නිද ගත්ත
'උබ හිතන්නෙ බැක් ලෙබල් එකක් කියක් වේ කියලද" මු අයෙ කියවන්ඩ ගත්ත...තොටයි මටයි බෑ යකො කව්දවත් ගන්ඩ"
'මට බැ යකො මගෙ අත්මය පව දෙන්ඩ"
"මොකක්ද බන් ඒ කතවෙ තෙරුම.අපෙ පොඩි කලෙ ෆිට් එක එක්ක කත කරම උබ ආත්මෙ පාව දෙනව්ද..හරි මෙහෙම කරමු..උබ බොන්ඩ ඕන් නැ.නිකන් කත කරන්ඩ වරෙන්..උ අපෙ එකනෙ බන්'


මු ඒ පර වෙනමම පොතක් පෙරලුව.එක අතකට කියපු කතවත් ඇත්ත..ටිකක් කත කරල අවත් මොකො.හැබැයි ඔතෙන්ට ගියම කතවෙන් විතරක් නවතින්ඩ වේයිද දන්නෙ නැ
.මම නැගිටල සර්ට් එකක් ඇද ගත්ත..අමිතය බයික් එකෙන් ඇවිත් ඉන්නෙ ඉක්මකනට ගියැකි..මං බයික් එකෙ පිටිපස්සෙ එල්ලුන

'ඒ ඇත්තට බැක් ලෙබල් එකක් කියක් විතර වෙනවද බන්?"






Share:

Feb 13, 2013

මයි නේම් ඊස් "ශ්‍රී ලංකන්",අයි හැව් අ ෂෝර්ට් ට(ර්)ම් මෙමරි ලොස් | My name is Sri Lankan ,I have a short term memory loss


නම?

නම "ශ්‍රී ලාංකිකයා" කෙටියෙන්  "ලාංකිකයා"


ඉන්නෙ?

ලංකාවේ

අහල පුරුදු රටක් නම් නෙවේ

ඔව්, මහිතෙ ලෝකෙන් සීයට හැත්තෑ පහක්වත් ඇති ලංකාව ගැන නොදන්න..හැබැයි මේක දැනගන්න වටින රටක්.ලෝකෙ කිසිම රටකට නොදෙවෙනි ස්වාභාවික සම්පත් තියෙන,ස්වාභාවික අනතුරු බොහෝම අඩු ,ගොඩක් සුන්දර රටක්.කෙටි හැඳින්වීමක් විදියට මට දෙන්න පුලුවන් ඔය කාරණා ටික


ඒ කියන්නේ ඕනම මිනිහෙක්ට ජීවත්වෙන්න ,අඩුම ගානෙ ඇවිල්ල යන්න හරි වටින රටක්?

අනිවාර්යයෙන්ම..ඒ අතින් අපි හරි වාසනාවන්තයි..ඉපදිච්ච දවසෙ ඉඳලම ඉන්නෙ මේ මහ පොළොවෙ...
(ඩිං ඩිං) 
සමාවෙන්න ඕනෙ මැසේජ් එකක් ආවා....නිවුස් ඇලර්ට් එකක් ..නෙද්දකින් මේ පාර ඒ ලෙවල් රිසාල්ට්ස් වරද්දලා කියන්නේ..ඒක කමක් නෑ කියමුකෝ මේ ඇමතිය කියන කාලකන්නි කතා...හෙණ ගහනවා මුන්ට .මිනිස්සුන්ගෙ සල්ලි වලින්ම කාල බීලා තෙල වැඩිවෙලා රට කන අපතයෝ....


ඒ කියන්නේ කොච්චර හොඳ රටක් උනත් ප්‍රශ්න නැතුවාම නෙවේ?

මොකක්ද ඒ කතාව ? මට තේරුන් නෑ

මං කිවුවෙ ඔයාගේ රට ලංකාව

ඔව් මම ලංකාවේ තමා..ඒත් ඔයා කවුද? අපි කතා කළාද ?

නැතුව 

වෙන්ඩ බෑ

කතා කළා නේන්නම් ..අපි කතා කළේ ඔයාගෙ රට ගැනයි වැඩිපුරම

ඔව් මම ලංකාවේ..මහිතෙ ලෝකෙන් සීයට හැත්තෑ පහක්වත් ඇති ලංකාව ගැන නොදන්න..හැබැයි මේක දැනගන්න වටින රටක්.ලෝකෙ කිසිම රටකට නොදෙවෙනි ස්වාභාවික සම්පත් තියෙන,ස්වාභාවික අනතුරු බොහෝම අඩු ,ගොඩක් සුන්දර රටක්.කෙටි හැඳින්වීමක් විදියට මට දෙන්න පුලුවන් ඔය කාරණා ටික


රටේ පාලනය එහෙම?

එහෙම කියන්න තරම් විශේෂයක් නෑ ඉතින්..හොඳකුත් නෑ..නරකකුත් නෑ..මේ ළඟදි විවෘත කළානේ හයිවේ එක..දැන් ඉතින් අපේ ගමනුත් උඩින් තමා...කාර් බාර්..කාර් බාර්




(ඩිං ඩිං) 
සමාවෙන්න ඕනෙ මැසේජ් එකක් ආවා....නිවුස් ඇලර්ට් එකක්
ඔය ඉතින් හොඳක් කිවුව විතරයි..බලන්ඩකෝ බලතල තියෙන ලොකු ලොකු හාල්පාරුවෝ ඕනම කුපාඩි වැඩක් කරලා රාජ්‍ය ආරක්ෂාව යටතේ ඉන්නවා..පොඩි මිනිහට තමා හැම ගූ බාල්දියක්ම..කාලකන්නි...මේව ගැන කතා කරන්න ගිහිල්ලා රිදෙන්න අපේ කටවල්...රත්වෙන්නෙ අපේ ලේ


ඒ කියන්නේ කොච්චර හොඳ රටක් උනත් ප්‍රශ්න නැතුවාම නෙවේ?

මොකක්ද ඒ කතාව ? මට තේරුන් නෑ

මං කිවුවෙ ඔයාගේ රට ලංකාව

ඔව් මම ලංකාවේ තමා..ඒත් ඔයා කවුද? අපි කතා කළාද ?

නැතුව 

වෙන්ඩ බෑ

කතා කළා නේන්නම් ..අපි කතා කළේ ඔයාගෙ රට ගැනයි වැඩිපුරම

ඔව් මම ලංකාවේ..මහිතෙ ලෝකෙන් සීයට හැත්තෑ පහක්වත් ඇති ලංකාව ගැන නොදන්න..හැබැයි මේක දැනගන්න වටින රටක්.ලෝකෙ කිසිම රටකට නොදෙවෙනි ස්වාභාවික සම්පත් තියෙන,ස්වාභාවික අනතුරු බොහෝම අඩු ,ගොඩක් සුන්දර රටක්.කෙටි හැඳින්වීමක් විදියට මට දෙන්න පුලුවන් ඔය කාරණා ටික


කොහොමද රට යන අත ?

ම්ම්ම්ම් කියන්න තරම් වැරැද්දක් නෑ ඉතින්..ඒක නෙවේ අර බලනවකො ටී.වී එක
අප්පට සිරි අපේ කොල්ලො ටොස් එක අරන්..දැන් ඉතින් ග්‍රවුන්ඩ් එකේ පැළක් අටෝගෙන නෙලන්නයි තියෙන්නෙ..කවුද අර ෆස්ට් බැට් එන්නේ?
(ඩිං ඩිං) 
සමාවෙන්න ඕනෙ මැසේජ් එකක් ආවා....නිවුස් ඇලර්ට් එකක්
දැන් තමා හිතෙන්නේ මොන කරුමෙකට මේ රටේ ඉපදුනාද කියලා..ඇයි ඕයි..මෙහෙම රට අගාධෙට යනවා බල බල අපි ජීවත් වෙලා වැඩක් තියෙනවද මං කියන්නේ? එක්කො ඕකුන් එක්ක හැප්පිලා නහින්න ඕනෙ..නැත්නම් මේක දාලා යන දීපංකරයක යන්න ඕනෙ


ඒ කියන්නේ කොච්චර හොඳ රටක් උනත් ප්‍රශ්න නැතුවාම නෙවේ?

මොකක්ද ඒ කතාව ? මට තේරුන් නෑ

මං කිවුවෙ ඔයාගේ රට ලංකාව

ඔව් මම ලංකාවේ තමා..ඒත් ඔයා කවුද? අපි කතා කළාද ?

නැතුව 

වෙන්ඩ බෑ

කතා කළා නේන්නම් ..අපි කතා කළේ ඔයාගෙ රට ගැනයි වැඩිපුරම

ඔව් මම ලංකාවේ..මහිතෙ ලෝකෙන් සීයට හැත්තෑ පහක්වත් ඇති ලංකාව ගැන නොදන්න..හැබ
ආආහ් අම්මට හුඩු පුදනකොටම කාපි යකා කිවුවලු..ෆස්ට් බෝලෙටම වැනුවා නේද හයක් !!



මයි නේම් ඊස් "ශ්‍රී ලංකන්",අයි හැව් අ ෂෝර්ට් ට(ර්)ම් මෙමරි ලොස්


නෝට්:
මේ අනීවාරතකරණයේ පනස්වැන්නයි.
පෝස්ටු පනහක් පුරාවටම ළඟින් උන් ඔබ සැමට මගේ ශීර්ෂ ප්‍රණාමය


Share:

Feb 6, 2013

දෙපස වැනේ ගත්තු යතුරු පැදිය මගේ...


ගොසින් පයින්
කර ලීසින්
ගත් බයිකය
වේ මසුරන්


දෙහි ගෙඩි හා
මිරිස් කරල්
එහි අමුණා
දුම් අල්ලා


දෙවරක් වැඳ
ගෙන එළියට
පණ ගන්වා
එය පදවා

ටික වේලාවකට පසු


බයිකය ගොර ගොර ශබ්දය නිපැදිය
මවිතය මා හද පෙළමින් පැතිරීය
දෙපසට වැනෙමින් මවමින් කම්පන
යා යුතු මග නොව වෙනතක හැරවෙත

මතක් නොවුනු තැන සදනා අයුරක්
බයිකය නවතා තබලා එතැනම
අසුනක් පනවා අසබඩ ගස යට
වඩමා ආවෙමි මිකැනික් සකිසඳ

පුරවර දස්කම් පාමින සැමතැන
තෙදබල එඩි පා ඇන්ජින් පණගෙන
සක්වල ගල තෙක් නංවන කිතුගොස
මිකැනික් සකිසඳ පිළිගමි තුටියෙන
මිකැනික් සකිසඳ පිළිගමි තුටියෙන

දැහැනට සමවැදි මිකැනික් තෙම එහි
වතුරින් කිරි ටික වෙන් කරනා සොඳ
හංසය විලසට පිරිපුන් නුවනින්
බයිකය සකැසී,ප්‍රශ්නය විමසී


නැණැස විවර වී බයිකය පිළිබඳ
අසනෙමි පැනයක් පතමින් අවසර
සබඳ ගැටය මා ,පවසව පිළිතුර
පංචස්කන්දයෙ ඔබගේ,බර කිම?


මා ප්‍රිය ගුණ ඇති මිකැනික් පඬිතුම
කොතෙකුත් කෑවද ගුණයක් නොම දෙන
උසටම සරිලන බර මා සතු නොව
සතරක් සැට වෙයි, එය වේ පිළිතුර


ප්‍රීතී ප්‍රීතී හැන්සම් ගැට පුත
ඇත මෙහි පිළිතුර මාගේ දිව අග
බයිකය සොඳ ලෙස පාරේ යැවුමට
ඔබගේ සිරුරේ බර මදි ඇත


මෙලෙසින් මාවත පැද ගියහොත් මා
අනතුරු සිදුවෙයි ,ලැබදේ මරබිය
පිරිපුන් දැනුමැති මිකැනික් පඬිතුම
කුමක්ද බයිකය හසුරන පිළිවෙල?


බර අඩු වී නම් ඒකට පිළියම
බර මෙහි වැඩි කොට පැදවීමයි පුත
පනසට නොම වැඩි බරකුත් පිටුපස
ඇති විට බයිකය නොම දේ කම්පන






නැත නැත ගැට පුත නොම සිත එලෙසින
පණ නැති දෑ නොම දේ හරි පිළිතුර
විස්සට නොම අඩු විසි පහකට අඩු
සුදු පැහැ සම ඇති පණ ඇති විය යුත








නෙදකින් ගැට පුත නුඹ වේ සංකර
කෙලෙසද කොල්ලෙක් ආවේ මනසට
මුතුවන් දත් ඇති දිග කෙහෙරැල් ඇති
අඟනුන් කොපමණ වේදෝ මිහිතල


එනමුත් පඬිතුම මට මෙය පවසව
කෙලෙසද අඟනක් වන්නේ පිළිතුර?


නුඹගේ දිවි මග කැළඹී ඇති වෙද
එහෙයින් කම්පන ඇත යන මාවත
වළකා ඒ සැම සරි මඟ දක්වන
කෙනෙකුන් පසුපස හිඳුමෙන් වේ සැප !!


බයිකයේ ඇතිවන කම්පන හා අනවශ්‍ය විස්ථාපනවලට විසඳුමක් වශයෙන් බයිකයේ බර වැඩි කිරීම සඳහා පිටුපස තබාගෙන යාමට පෙර සඳහන් සුදුසුකම් ඇත්තියක් වුවමනා කර තිබේ.....


 images-cabservicesgampaha.blogspot.com ,www.stormfront.org




Posted under ගිනිබෝල (කෙල්ලේ උඹ ගැන ) and වින්දනීය ගැට පද
scroll up for more 






Share:

Feb 4, 2013

පොල් අතු බත් කඩේ, COLOMBO 7


වරිච්චි බිත්ති..
පොල් අතු වහලය....
මහ පාරටත් පේන කළු ගැහිච්ච මේසය
මහ නගරයක උසට උසේ ඇදෙන තරු පහේ ගොඩනැගිලි ගොඩක් මැද මේ,

"පොල් අතු බත් කඩයයි"

බෝඩ් කෑල්ලක ගසා නොතිබ්බත් ඒ යනෙන උන් කඩය හැඳින්නූ නමයි.."මෙලෝ ගුණයක්" නැති ඇඟේ තෙල පමණක් ගොඩ ගහන බටහිර පන්නයට ගිය කෑම ඇති වූ කල්හී බොහෝ මහත්වරු,නෝනාවරු පොල් අතු බත් කඩේ හොයාගෙන ආහ.කඩේ ඇතුළේදී සිදුවන්නේ හොඳ හුවමාරුවකි.හොඳ ආගන්තුක සත්කාරයක් සමඟ රසවත් කෑම වේලකට---> සුළු මුදලක්


උදේ වේල හා දවල් වේල පමණක් පිළිගැන්නූවද ,අතුරු සිදුරු නැති වෙන තරමට නොවුවත් ,බොහෝ අවස්ථාවල කඩයේ කිහිප දෙනෙක් හෝ සිටියහ.ඉස්තරම් පන්නයට ටයි කෝට් දමාගෙන පොල් අතු හෙවිළි කළ වහලයක් යට කුඩා බංකුවලට වී ආහාර බුදින ඈයින් මවන තරමක් අමුතු රූපයේ කොටස්කාරයෙක් වීම පිණිස මමද එක් දිනක් පොල් අතු බත් කඩයට ගොඩවීමි.ඒ වෙනස් ආකාරයක "භෝජන අද්දැකීමක්" උදෙසා මිස බඩගින්න නිසාම නොවේය.
ඇතුළද තරමක් අඳුරුය.ඇස් අඳුරට හුරු වූ කල්හී නෙත ගැටුණ පළමු මිනිසුන් දෙදෙනාට මම සුහදශීලී සිනහවක් පෑවෙමි.එතෙක් තොරතෝංචියක් නැතිව කියවමින් උන් ඒ අතුරින් එකෙක් මා හා සිනාසෙනු පිණිස ඉතා සුළු වේලාවකට පමණක් කතාව නැවැත්වීය.නැවත ඇරඹීය.

"දැන් බලනවා දැන් මේ රෙදි විස්සක් තිහක් පොරෝගෙන සුද්ද ගෙනල්ල අතෑරපු කෑම කකා උදේ ඉඳන් හවස් වෙනකල් අපි විඳින දුක.තමුසෙ ඔට්ටුවක් දාන්න කැමතිද?ටවුන් වලට ඉන්න ඕන එකෙක්ගෙන් අහල බලනවා ,ගමකට ගිහිල්ලා ඇළක දොළක නාලා කොස් ,බතල ,මංඤොක්කා ඔය ගෙඩි ජාතියක් කාලා ගහක් හෙවණට වෙලා පොඩ්ඩක් ඇල වෙලා ඉන්න කැමතිද කියලා? ඔන්න මම ඔට්ටුව දිනුම්..උන් කියනවා "ඔව් ඔව් නැතුව නැතුව" කියලා.හැබැයි ඕකුන් එකෙක්වත් යනවද? නෑ ඕයි නෑ..අපිව මේ නගරෙට තියලා ගැට ගහල ඉවරයි..ගැටේ ලිහාගන්න දඟලලා තවත් ඒක හිර කරගෙන"


එතෙක් හූමිටි තබමින් උන් අනෙකාද කතාවට සම්බන්ද වූයේ උත්තරයක් ලබා දීම පිණිස නොව සුළු දෙයක් හෝ නොපවසා සිටීම නොහොබී යයි සිතුණු නිස විය යුතුය.

"අපිට ආපහු හැරෙන්න බෑ මචන්"

"ඔව් අපිට හැරෙන්න බෑ.අපි ඇරෙන්න අනිත් ටික හරවන්න පුලුවන්නෙ..දැන් බලන්වා මේ කඩේ..අපිට ගමට යන්න බෑ..ඒ නිසා ගම ගෙනාවා නගරෙට.මේ අයිසෙ ගමේ තියෙන බත් කඩයක් කෙලින්ම කොපි පේස්ට් කරලනෙ.පොඩ්ඩක් ඔළුව හරවලා බලනවකො හයි පයි කාරයෝ කීයක් ඇවිත් කිසි ලැජ්ජාවක් නැතුව කන හැටි.මේක පටන් ගත්ත එකා මොකෙක් උනත් හෙණ මොළකාරයෙක්.ඌ දන්නවා විකුණන්න ඕන ජාතිය මිනිස්සුන්ට."සිංහල ගැමි කම" ඕයි සිංහල ගැමි කම..මේවා තමා මාකට් වෙන්න ඕනෙ.."


මෙවිටම මේ දේශකයා හා ශ්‍රාවකයා ළඟට පැමිණියේ තරමක් මහළු කාන්තාවකි.ඈගේ එක අතක හොදි වළඳකි.අනෙක් අතේ පොල් කටු හැන්දකි..

"මහත්තයො,තව කරෝල ටිකක් දාන්නෙයි?" ඈ ඇසුවේ දේශකයාගෙනි

"දාන්න දාන්න අම්මෙ" දේශකයාගේ වචනවලට මද සිනහ නැංවූ ඇය නැවත ඇතුළට ගියේ

"මම විජහට එන්නම් මහත්තයෝ" කියා මටද පවසමිනි.

"බලනවා කෑම බෙදන්න උනත් දාලා තියෙන්න .මේ කොහෙන් හරි හොයා ගත්ත ප්‍රොපෙසනල් වේටර් කොලු ගැටයෙක්ද? නෑ අන්න මාකටින්..අනික බුෆේ දාලද? නෑ බෙදලා ළඟටම ගෙනත් දෙනවා ..මේ ගැමි කම දැනෙන්නෙ..මාත් එකයි කට පුරා අම්මා කිවුවෙ ,මටත් මතක් උනා ගම"

කතාව මදකට නතර විය.දෙදෙනාම නැවද ගිජු ලෙස බුදින්නට වූහ.ඒ අතර මගේ රසවත් කෑම පිඟානද ලැබිණ..
ටිකකින් "මාකටින් මැනේජර්" හා ඔහුගේ සගයා පිටව ගියහ.


ඔවුන්ගෙන් මුදල් ලබා බත් අම්මා ඉන්පසු මා ළඟටද පැමිණියාය.

"තව මොනවහරි ඕනෙද මහත්තයා?"

"අනේ ඇති ,මේ වැඩිත් එක්ක" මම සුහදශීලී ලෙස සිනාසීමි.
මට තවදුරටත් කතා කිරීමට සිත් පහළ විය.

"මේ කඩේ කාගෙද?"

"අපේ මහත්තෙයෝ.මායි අපේ මනුස්සයයි."

"නෑ මං ඇහුවෙ අයිතිකාරයෝ...මේක හැදුව අය...අයිතිකාරයෝ"

"අපිම තමයි..ඉඩමනම් අපේ නෙවේ මහත්තයෝ.කාගෙද දන්නෙත් නෑ .කවදහරි අයිතිකාරයෙක් ආව දවසක් අපි එළියෙ"

මගේ නළලේ රැලි මාලාවක් නිපදවෙන්න ඇත.

අපි දැන් අවුරුදු ගානක ඉඳන් මේ ලඟ ඉන්න අපේ පුතාලෑ ගෙදර හිටියෙ..ඒත් ලේලිගෙන් වෙනස්කම් උනා.මටනම් දරාගෙන උන්නැහැකි.ඒත් අපේ මනුස්සයා කුකුල් කේන්ති කාරයා.

එයාගේ කීමටම පුතාගෙ ගෙදර ඉන්දැද්දිත් වැඩට යන කීප දෙනෙක්ටම බත් උයලා දුන්නා.ඒක ඩිංගෙන් ඩිංග වැඩි දියුණු වෙලා තමා මේක අටෝගත්තෙ.දැන් අපි පුතාලෑ ගෙදරත් නෙවේ මෙතන ඉන්නෙ"

ඈ දිගටම කියවාගෙන යයි.

"මේ වගේ අටමගලක් ටවුමක් මැද්දෙම අටෝගත්ත එකටනම් මගේ මනාපයක් නෑ මහත්තයෝ..ඒත් කුලී ගෙවන්නෙ පුළුවන්යැ අපිට හොඳ තැනකට?"








මාකටින්...මාකටින්....මාකටින්....මාකටින්




images-google maps

Share: